Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 02.03.2013, 02:13
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Minkälaisilla käyttöautoilla saadaan arkiset ajot hoidettua edullisimmin.

Mun mielestä litra satasella ei vaikuta taloudellisuuteen merkittävästi, 4,9L/100km kuullostaa pieneltä mutta 5,9L/100km jo tavanomaiselta. Litran säästö satkulla on "vain" noin 1500€/100000km, jakopää ynnä muut rempat voi olla paljon enemmän.

Mukavuudellakin on merkitystä, 100tkm on about 2kk autossa istumista. Mukava istuin, hyvä äänieristys, käyttöön sopivat tilat jne. mukavuusvarusteet.

Emännällä on uudempi bensa v70 ja viimevuonna kytkimen työsylinteri porsi, samalla meni kytkin vaihtoon ja jakopääremppa. Oli muistaakseni kolmentonnin korvilla remppa, ilmamassamittari pitäis vaihtaa ja nyt se seisoo kun pyöränlaakeri on paskana.

Mun -98 1.6 primera kelpasi työmatkoille kun oli vähän pakko
Siinä viimeisten 100tkm rempoista hintajärjestyksessä on: vetari+ työ 150€, jarrulevyt ja palat n.100€, multilinkit 100€, vetonivel+vaihto 100€ ja pakoputki jonka hintaa en muista.

Bensavolvo ei nyt ollut esimerkki mitenkään taloudellisesta autosta mutta jos huoltokulut on 170tkm ajettuun tollaiset niin eipä naurata. HJ käyttö ja offiautona ei enää kuullostakkaan tolkuttoman kalliilta vaihtoehdolta, jos jokatapauksessa harrastaa offroadia niin tuleeko halvemmaksi pitää ja huoltaa erikseen toista käyttöautoa vai kannattaisiko panostaa yhteen molempiin soveltuvaan?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten