Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
voisko tuota rasitusta verrata ihan maallikkona siihen, että kytkin antautuu helpoimmin isolla vaihteella pieniltä kierroksilta, jos on voimanpyyntö liian suurta
|
Tilanne on varmaan noilla hydraulisesti ohjatuilla, ja öljyvoidelluilla, sama kuin perinteisellä manuaalin kytkimellä....
MUTTA:
a) tuo automaatin öljynpaineen aleneminen vastaa samaa, kuin kytkimen paineasetelma muuttu extra duty versioasta motonetin haplikseen.
b) noita hydraulikytkimien lämpenemisä ei haista nenällä, ennenkä se on myöhäistä.
c) Jalka/selkäranka tuntee hyvin että nyt ei kytkin ottanut kiinni, nestekytkimessä ei ole tuota biologista efektiä, ainakaan yhtä selvänä.
d) Perinteinen kytkin painaa 10-100 kertaa enemmän kuin hydraulipakka, ja hydraulipakka sen takia lämpenee huomattavasti nopeammin.... toki turbiinissa oleva "levy" voi olla aika lailla normaali kytkinlevyn kaltainen, ja painoakin turbiinissä on...
Ja maasturikäytössä tuo automaatti vaatii määrättyä huolellisuutta; jos itse laitan "offiautoon", niin äänimerkillä/valolla ilmoitus lämmöistä, ja mahd. paineesta suhteessa kierroslukuun/kaasupolkimen asentoon.
Siis esim suossa täyskaasulla edetessä; laatikko ei saa "isomman pykälän pakkaa" kiinni kunnolla, vaan kuski luulee että ei vaihtanukkaan, niin esim. noin 1/3 konetehosta muuttuu lämmöksi n.kilossa rautaa... siis semmoinen lämpöteho sitoutuu tuohon pakkaan, millä pitää kerrostalon lämpimänä pakkasella
Toki vanhatkin lodjut kunnossa/päivitettynä tuntuu kestävän, kuten toisessa topiikissa sm voittaja kertoi. (vai oliko vielä peräti em)