Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros
kiihytyspumppu tukossa?
|
Ruiskuvehkeessä?
Bentsiini-matukan tekniikka on oudompaa, mutta eiköhän siellä perus-bensaruutan kamat löydy.
Oliko bensan paine mitattu, että on pumppu riittävän riskissä kunnossa? Yleensä on jokin paineen tasaava venttiili, joka pitää suutinten jakotukin paineen vakiona. Jos se vuotaa liikaa paluulinjaan, eli pitää paineen liian alhaalla, ei soppa riitä enää, kun ecu alkaa annostelemaan sitä pidempinä jaksoina suuttimista.
Olisiko kaasuläpän asentoanturin tai sen johdotuksen vikaa, ettei ecu ole tajuissaan kaasun painamisesta? Tai imusarjan alipaineanturi ei toimi oikein, jos sellainen on? Tai lisäilmaventtiili (ns. tyhjäkäyntiventtiili) on jumissa auki, eikä mene kiinni, kun kaasuläppä alkaa aukeamaan?
Imuvuotoa voi olla lisäilmaventtiilin lisäksi kaikissa imusarjaan kytkeytyvissä jutuissa ja tietysti imusarjan tiivisteessä, läppärungossa jne. Tulppaa imusarjaan kytkeytyviä alipaineletkujen nippoja imusarjalta tiiviisti yksi kerrallaan, kunnes toiminta muuttuu tai letkut loppuu. Aloita jarrutehostimelle menevästä letkusta, sitä veikkaisin ensimmäisenä.
Kun ne on tutkittu, niin sitten varovasti ruikkimaan vaikka tenua imusarjan tiivistepinnoille. Jos vaikuttaa käyntiin, niin siitä kohdasta vuotaa. Jos siinä on pakosarja samalla puolen kuin imu, niin sitten se palavan nesteen ruikkiminen sinne kuuman sarjan pintaan on vähän riskihomma. Joka tapauksessa kannattaa tehdä se ulkona ja sammutusvälineitä käden ulottuvilla siltä varalta, jos syttyy.