Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 27.02.2013, 17:40
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Sähköautohomma voisi kannattaa paremmin jos sähköautoihin laitettaisiin akut ja sähköjärjestelmät niin, että se toimisi osana kodin sähköjärjestelmää -> sehän olisi oiva varasto pientuulivoimalan ja aurinkopaneeleiden sähkölle.

Sähköpolkupyörässä mulla on 36 voltin ja 15 ah akku. Siis 540 wattituntia eli 0,54 kilowattituntia Sillä ei vielä paljoa juhlita paitsi polkupyörässä ihan hyvät juhlat. Tuo jos satakertaistettaisiin, akkuun menisi 54 kilowattituntia. Vuorokauden 24 tuntia kohden tuossa olisi 2,25 kilowatin varasto jokaista tuntia kohden.

Nettitietojen mukaan Chevrolet Volt sisältäisi 16 kWh akun ja painoa 181,4 kg.
Juu. Tuo 54 kWh olisi ihan mahtivarasto. Tää sähköooppeli on siis Ampera eli ton Amerikan esi-isänsä jälkeläinen tai oikeammin ihan sama auto mutta eri nimellä.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten