Näytä yksittäinen viesti
  #53  
Vanha 27.02.2013, 16:09
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Latailen eri paikoissa, myös töissä, mutta tilaston mukaan tossa on n. 70% kaikesta sähköstä.
Laittelin bensan hinnaksi 1,6 €/l ja sähkölle 12,7 c/ kWh.
Tää ooppelin omamassa on jotain 1700 kg.

Sähköautohomma voisi kannattaa paremmin jos sähköautoihin laitettaisiin akut ja sähköjärjestelmät niin, että se toimisi osana kodin sähköjärjestelmää -> sehän olisi oiva varasto pientuulivoimalan ja aurinkopaneeleiden sähkölle.

Sähköpolkupyörässä mulla on 36 voltin ja 15 ah akku. Siis 540 wattituntia eli 0,54 kilowattituntia Sillä ei vielä paljoa juhlita paitsi polkupyörässä ihan hyvät juhlat. Tuo jos satakertaistettaisiin, akkuun menisi 54 kilowattituntia. Vuorokauden 24 tuntia kohden tuossa olisi 2,25 kilowatin varasto jokaista tuntia kohden.

Nettitietojen mukaan Chevrolet Volt sisältäisi 16 kWh akun ja painoa 181,4 kg.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 27.02.2013 17:33
Vastaa lainaten