Mielestäni 0,5 bar ahdoilla vakiosyötöillä coolerista on hyötyä jos ajat esim. maastorenkailla pitkään 100kmh tai vedät jotain perässä tai muuten kuormitat moottoria ajonopeuksilla.
80kmh mulla tais olla vakioahdot n.0,3bar joka ei paljoa ahtoilmaa lämmitä.
Potkua se ei tietenkään lisää yhtään ennenkuin lisäät syöttöä ja samalla kannattaa nostaa ahtojakin että lisäruoka saa happea.
Mulla on ahdot 1,2bar rajapaineventtiilillä joka nosti ahtoja maantieajossakin, ahdot nousi kun hukkaportti ei vuoda pienillä paineilla.
Avasin ahdonalaisen syötön täysin auki ja hyvä tuli, potkua tuli senverran että kytkin luistaa.
Savutusta ei itse näe kun pakoputki puhaltaa sivulle.
Taloudellisella ajotyylillä ahdot ei nouse yli 0,7bar kiihdytyksissäkään.
Isosta coolerista ei ole haittaa mutta voi olla työläämpi sovittaa paikalleen, kiinnityksestä kannattaa tehdä joustava ettei ratkea korinliikkeistä maastossa.
Mulla on s80 volvon cooleri jossa lähdöt valmiiksi moottoritilaan päin juuri sopivalla välillä. Maksoi muistaakseni 20€ käytettynä.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Viimeksi muokannut helmapelti : 27.02.2013 12:18
|