Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Tänään sain aikaseks tutkailla minne virta katoo. Avaimet taskussa virtaa kuluu n. 0,4A eli aikasta paljon. Syyllisiä sain eriteltyä virranjakoblokilta: vahvistin/kaasu-ECU 0,04A, Webasto 0,08A, 2000W invertteri 0,13A. Eli radiolle ja kellolle/muualle autoon jää n. 0,15A, mikä tuntuis normaalilta, radio (2DIN multimediahässäkkä) kun on jossain valmiustilassa väkisin.
Mikä tollasessa invertterissä vie virtaa jos se ei ole päällä/mikään valo ei pala?
Pitänee asentaa päävirtakytkin näille lisätyille laitteille niin saa pitempään seisotellessa säästettyä akkua.
Edit: Akku ok, miinuskenkä irti ei yön aikana vajunu 12,8V:sta mihinkään.
|
0,4 A * 5 päivää * 24 h = 48Ah, alkaa optima olla jo aika laihalla.
Invertterissä ei pitäisi minkään viedä virtaa jos kytkimestä sammutettu, melko kummallista. Millainen käynnistys/sammutussysteemi siinä on? Jos siinä on joku haistivirta/automaattikäynnistys?
Miten muuten tämmöinen mahtaisi pelata vinssin/yleensäkin pääkytkimenä??? Tähän hommaan ei käy ratkaisuksi mutta noin muuten:
http://www.ikh.fi/ST0155_SOLENOIDI_KAAPELIN_VALIIN
Pitäisi ainakin virrankesto riittää. Mahtaakohan lämmetä jos on pitempään vetävänä. Saisi vaan itse pääkytkimen vaikka suoraan akunnapaan kiinni ja ohjauksen kojelautaan helposti.