mä olen varmaan muuten jäävi tähän kesksuteluun kun mun pihein auto on ollu varmaan toi uusin hankinta, 305 pannulla oleva 86 camino, silläkin toki pääsee alle viiteen litraan, ajaa vaan vähä lyhyemmän matkan

.
4.3 takaveto fleetside vie jotain litraa näin talvella tos kylällä pyöriessä puolet talven lumista lavalla, viimmesin tankkaus oli 874km/100L ja sitä ennen 116L/1000km, olisko toi joku öö 12-13L/100km? , ei päässä osaa laskea. mitattu ihan trippimittaria käyttämällä.
mutta lähinnä sitä lähdin sanomaan että jos vaatimuksena on halpa käyttis niin ei varmaan kannattaisi tuijottaa sitä kulutusta vaan sen auton hintaa siihen kulutukseen nähden, aika monen kanssa saanut väitellä siitä asiasta kun ihmiset ei tajua että siinä autossa maksaa vähän muutkin kun polttoaine... aika paljon saa jo tonnilla ostettua polttoainetta.
20 tonnia vuodessa kun ajaa niin saa reilu pari litraa viedä enemmän jos se vähemmän vievä on "tonnin kalliimpi" vuodessa (hinnanalennus, vakuutus, huollot, lainan korot) ja se tonni on vielä aika vähän jonkun vähäkään uudemman auton kanssa mitä semmosen omistajia kuuntelee kahvikeskusteluissa.