Ei kyllä itse voi tuota PSA 2.0 HDi konetta kehua kovinkaan taloudelliseksi. Näin talviaikaan kun suhailee pk-seudulla niin kulutus on siellä 7.5-8l/100km. Syö soppaa niin helvetisti. Tosin tuossa on tuo automaatti webasto, mikä varmaan osan kulutuksesta selittää. Faijalla on nimittäin sama homma sen Espacen kanssa. Talvella syö ihan hemmetisti ja silläkin on automaatti webasto. Kusinen keksintö. Toki lämpiää kohtuu nopeasti. Maantiellä itse on päässyt pienimmillään 4.1l/100km kulutukseen. Muutoin normaalisti menee joku reilu 5 litraa maantiellä kun kepittelee. Muutoinhan tuolla on kohtuu edullista ajella. Tuo oma kulkine on maksanut 1500€, vm.2001. Löytyy automaatti ilmastointia, webasto, sähköikkunaa joka kulmassa ja nestejousitus. Kaikki toimii. Mittarissa on jo se reilu 300tkm. Itse veivannut jo yli 10tkm. Eikä mitään suuria ongelma. Ja jos sellaisia tulee niin vien tuon paaliin.
Mutta jos edukasta ajopeliä havittelee niin voi kyllä suositella Golfia SDi moottorilla. Siitähän puuttuu turbo, minkä myötä ongelmia todennäköisesti vähemmän. Lämpenee erittäin hyvin. Menee todella pienellä. Maantiellä 4-4.5l/100km ja kaupungissa joku 5-5.5l/100km. Pienimmillään pääsin sillä 3.6l/100km maantiellä kun ajeli oikein pihtaamalla. Mikäli on käytetty long life öljyjä niin öljynvaihtoväli on 50tkm/2v. En tiedä sitten uskaltaako kukaan oikeesti ajaa tuollaisia määriä samoilla öljyillä?
|