Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 24.02.2013, 23:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti

Itseä kiinnostaa kumpi on todellisuudessa pihempi henkilöautossa 1,9 TDI vai 2,5 TDI, Passatissa on 1,9 ja sitä kanssa farmarina joten pakettiautoksi mahdollinen rekata?

Haukkukaas tässä samassa ketjussa BMW 530 diesel, sehän rupeaa kanssa olemaan kohtuuhinnoissa ja hyvänä puolena on vakiona jo hyvät kulkuhalut.
http://www.nettiauto.com/bmw/530?id_...id_gear_type=2

Tuo tuntu kyllä mahdolliselta, että Cordoba 1,9 TDI menee näitä muita puheena olleita pienemmällä.
En ole omistanut yhtään VAG- konsernin autoa, enkä yhtään bemaria; mutta:

Jos tarkoitus on puhua autoilun kustannuksista (oliko topiikin aloittajan tarkoitus?)
Noihin VAG:laisiin, siis audi vw seat ja sokota on tullut kaveripiirissä/töissä tutustuttua, ja minulle tuli yllätyksenä, että esim. TDI:n jakopään hammashihnan hammaspyörät pitää vaihtaa pahimmillaan joka 3. öljynvaihto (siis jos käytetään Tekniikan Maailman huolto formaattia).
Toki jotkut kestää "isältä pojalle"
Ja vähällähän nuo kulkee, toki ei niin paljon vähemmällä kuin annetaan ymmärtää. ja tuo vw polo sdi: olikohan vm. noin 2000? ja kuljettiin kimppakyytillä, tuo Polonen meni kuulemma alta 5L/100km, ja minun vm -83 2.3 vapari diesel Opel rekord farkku 5-hlön paku, meni alle 7 matka-ajossa, vaikka säädöt oli tapissa. toki tuo vokkelo oli yhtä ripeä ohituksissa
Mutta kun tuohon poloon ahtautui kaksi miehistä miestä, niin vänkärikin ryhdistyi, kun tarvi vaihtaa vaihdetta, ja muutenkin tuntui "koppanalta".
Joten joku uudemman V70(taikka MB) ja polon kulutus vertailu on kyllä hivenen tarkoitushakuista/turhaa.

Ja itse meinasin taannoin hommata tuommoisen alkupään Farkku BMW 530 D:
Mutta se kuume meni onneksi ohi, taannoin muutamaa asiakkaan 530d:tä, ja kaveripiirissä muutamaa seurannut, ja aivan ihmeellisiä/kalliita vikoja: esim. pakosarja halkeaa laimeasti chipatusta, laturi oli reilu 10v sitten sikakallis, ja yksi vaihteistovamma seisotti yhtä muutaman kuukauden ja turboja on vaihdeltu... ja jokainen näistä on maksanut omistajalle minimissään noin 2 k euroa (nyt varmaan halvempia korjata), pikkuisia vikoja päälle....

Tuon BMW 530 D touring kuumeen lopussa teimme periaate päätöksen; jos jonnekkin pitää mennä "edustuskelpoisella" autolla, niin vuokrataan: voi osallistua automiesten keskusteluun avoimesti: En tiedä muuta kuin että Bensa/diesel taikka mennään taksilla.

Siis jos muutaman kerran vuodessa pitää käydä sukujuhlissa tms, ja jostain syystä tuo maasturi/käyttis ei jollekkin kelpaa(meillä ei yhtään autovuokrausta), niin nuo vuokra-autot ovat "ihmeen" edullisia: siis jos pitää verrata omistamiseen.

Taannoin pidin kirjaa penneistä, ja tulin siihen tulokseen, että jos jollain tykkää ajella ja huoltaa harratuksena, niin sillä mennään.

Ja tuon nykyisen ajokin (hdj-80) kulutus ei ala ykköstä suuremmilla lukemilla...
(ja jostain kumman syystä minulla on aina kesäkulutukset suuremmat kuin talvikulutukset..... nahtävästi webasto toimii "tehokkaasti", toki tuo hodari nytkin takavetoiseksi käännelty, kun en ole vielä oppinut ajamaan "sivistyneesti" vetäviä etupuöriä...
Vastaa lainaten