Taloudessa ollut vasta kaksi nakuttajaa, molemmilla kyllä vedetty tuskassa 45-50tkm/v.
Ensin Scenic Rellu 1,9dti. Ennenkuin alatte väkertämään niitä väsyneitä Renuvitsejä niin laitetaan tähän vähän kehujakin.
Kulki pienellä sopalla, oli lämmin talvella ja lähti käyntiikin pakkasista ilman jatkuvaa säätelyä. (vrt Volvo VWtdi) Meni yrittämättä selvästi alle kuuden litran, oikein maantiellä oli keskikulu 5,5 luokkaa. Sataheppaisena oli ihan riittävän ponnekaskin tommoiseksi epäseksikkääksi autoksi.
Tuommoinen kun ei kenenkään mielestä ole auto eikä mikään niin laitetaan sitten tämä nykyinen frouvan menopeli eli -99 V70 tdi autom.
Keskikulutus 6,5-7litr/100km, kesälomareissuilla menee yrittämättä inan päälle kuudella kun perhe ja kamat kyydissä + reipasta ajoa. Ajotapa vaikuttaa paljon kulutukseen.
On lämmin, riittävän tehokas, kauhee sauhuaja poljettaessa(no tällä hyvä savustaa Maudit ja Penarit pois takaluukusta), tarvii olla "jatkuvasti" säätämässä pumpun ajoitusta jos meinaa että lähtee hyvin käyntiin kylmästä ja kulutus ei hiivi ylöspäin.
Meidän kilsoilla saa joka vuosi rukata pumpun säätöä kun se hölmö hihna kuluu.
Auto aika huoltoystävällinen, moottori mielestäni ei vaikka kestävän maineessa onkin.
Pitäisin I-korin seiskakymppistä aika varmana pelinä jos on yhtään huollettu, kulutuskin mielestäni "ok" vaikkei ihan kaikkein pihein olekkaan. Mikä tärkeintä, ei ole mitään ihmeellisiä ja kalliita saastehimmeleita kiusaamassa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Viimeksi muokannut AVRO : 24.02.2013 23:39
|