Kyllähän kutosessa on parhaat äänet, ja on viri varaa tarvittaessa. Vuosia sitten asensin G:hen 617A koneen, eli orkkis turbomyllyn; laitoin siihen ppd:n 7mm syöttöpumpun 120 kuution syötöllä, 320 cdi Mersun turbolla ja tietysti kuulerin keulaan. Automaatti oli 300tdt:n laatikko eli tyyppiä 722.3.
Näillä eväillä tehoja oli n. 200 heppaa. En kylläkään käynyt dynossa mittaamassa tehoja, mutta vertaillessa kiihdytystä nykyiseen 300dt Mersuun, jossa vakiona 147 heppaa + säädetty Mynän vakio pumppu, niin G oli hiukan ripeämpi vaikka painoa oli 500 kg enempi. Ja sikäli oli onnistunut projekti että täys kiihdytyksessä alkutupsahdusta lukuunottamatta savua ei juuri muodostunut, eli poltti kaiken mitä pumpusta sai irti vaikka ahdot oli alle kilon ja vääntöä tasaisesti läpi kierros alueen.
Toisin sanoen tuostakin vanhan koulukunnan koneesta saa ihan kelpo ratkaisun, mutta ei se vitosen ääni ole niin nätti kuin kunnossa olevan kutosen saundi.
|