Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 24.02.2013, 00:47
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sinnehän se kello laitetaan. Ruiskuputkien keskeltä avataan tulppa, jonka avainväli on (ainakin valmetin/sisu dieselin bosch ve pumpuissa) 12mm. Tulpan kierre on muistaakseni 10x1mm. Jos saat tehtyä kellon runkoon kiinnityksen pumpun kierteeseen, niin mittaus on tarkka. Magneettijalka lohkosta yms ei ole ihan niin hyvä.

Kotimaisessa dieselissä mitataan pumpun sisäinen ennakko (siis se mittakellolla pumpun perseessä) ruiskutusennakon kohdalta. Eli ennen yläkuolokohtaa (EYKK). Onko roverin mittauskohta todellakin YKK, vai ruiskutusennakko EYKK?
No tämähän mua lähinnä eniten hämäsikin, kun en mistään keksinyt EYKK merkkiä vaan Land Roverissa näköjään mitataan ajoitus YKK:sta...ei ihan mennyt härmäläiseen ajatusmaailmaan. Eli ilman mittakelloa sitä ei saa säätöön mitenkään muuten kuin "korvakuulolta".

TT

Viimeksi muokannut solihull : 24.02.2013 00:50
Vastaa lainaten