Automaatista ei Passatissa kokemusta, mutta muuten on jonkin verran. Kolme 1,9 TDI Passattia on minulla ollut, joilla jokaisella ajoin n. 100 tkm. -97, -00 ja -04. Näistä kaksi viimeistä nelivetoisena. Tukivarsia jouduin tuosta ensimmäisestä kai yhden vaihtamaan. Tiedä sitten, oliko nelivetoisissa vahvemmat nivelet vai oliko kaikissa uudemmissa, mutta niihin ei yhtään tarttenut vaihtaa. Autoilla oli myydessä ajettu jotain 230 - 280 tkm.
Ei noissa mielestäni erityisen paljon vikoja ollut. Kaksi ilmamassa-anturia yhteensä piti vaihtaa. Viimeisestä hajosi välijäähdytin, muoviseen päätyyn tuli reikä ja samassa yhteydessä vaihdettiin ahdin, jota ei kyllä olisi tarttenut vaihtaa edes... Yhdestä karkasi kylmäaineet, kun putki oli hinkkaantunut puhki. Se kuulemma niin pahassa paikassa, että saattaa noin käydä. Jostain meni lämpötila-anturi. Ensimmäisessä tuli sellainen vika, että katalysaattorin sisukset lähtivät irti ja jossain tilanteessa tukkivat pakokaasun virtausta hetkellisesti niin, että moottori meni vikatilaan. Kuittaantui kun käytti virrat pois. Yhdestä piti vaihtaa ratista joku airbagin johto, kun oli mennyt huonoksi. Nyt ei ainakaan muuta tule mieleen, että olisi muita kuin kuluvia osia vaihdeltu tai sitten käyttäjälähtöisesti...
|