Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4
passatin automaatti loota kesti öljyjä vaihtamaalla 450tkm ja liikkuu vieläkin 66kw tdi ja pää sääntösesti ihan sama mitä ostaa tonnin hintaluokassa vikaa ja kuluvia osia joutuu ostamaan, osta uudempi ja kalliimpi auto tai ainahan voi ajaa polkupyörällä.
|
Tämä oli juurikin se oman kommenttini pointti et jos laatikko vaihdettua tai UUTENA LAITETTU ÖLJYT LAATIKKOON niin sitten kestää sen minkä mikä tahansa muukin automaatti,
mutta suomessa maahantuoja ei kuulemma vaihtanut kuljetus öljyjä pois lainkaan vaan luovutti auton värjätyt tinnerit laatikossa asiakkaalle ja sitten 10t vaihdossa ehkä laatikko öljyt vaihdettiin jos oli palaneen näköiset, mutta jos kauniilla ajolla niin sitten vaan tikku takaisin.
Molemmissa tapauksissa homma oli paska joko laatikko jo valmiiksi hajalla tinnereillä ajamisesta/palamisesta tai sitten lisää kilometrejä tinnerillä ja laatikko paskaksi.
Audin piirituonnin huoltomiehen kanssa asiasta keskustelin kun huomasivat äitini transportterilla lähtevän yhdellä vaihdolla liian vähän.
Hän kertoili, ettei koskaan pitänyt vaihtaa öljyjä laatikkoon ennen luovutusta koska johto ei ollut kertonut, että näin oli saksan päästä käsketty.
Asia ei koskaan tullut esille sen tarkemmin julkisuuteen kun takuu aikana hajonneet laatikot korjattiin enemmän ja vähemmän väärin käytettyinä. Jos öljyt normaali tilanteessa palaa alle 100t niin ei oikeen oikein käytöstä voi kyse olla ja automaattien määrä kuitenkin koko konsernin myytyihin tuotteisiin nähden oli marginaalinen.
Seatit ja Skodat kun vielä tuli normaali öljyillä niin ei niissäkään ollut vikaa.