Viestiketju: Pikku e?
Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 20.02.2013, 20:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Juu, ei ne paljoo vaikuta, mitä nyt auton asentoa korjaa ja sitä myöten ei näytä keulivan niin paljon.

Jenkithän harrastaa weight distribution hitchejä, joilla oikeasti saa siirrettyä painopistettä pois kuulan päältä. Tuntuu olevan ihan toimiva viritelmä ja paljon käyttäjiä, mutta jostain syystä tässä maailmankolkassa täysin tuntematon käikäle.


Oliskohan tuolla työntöjarrulla osaa tuohon "harvinaisuuteen"?

Siis tuolla autoilun ihmemaassa, siis jenkeissä ainakin osassa kärryistä sähköjarrut, ja kerran päässyt k.o jarruja ihmettelemään, ja itse en ainakaan lähtisi talvikelillä minnekkään tuommoisten "jarruvalojarrujen" kanssa, tuossa venetrailerissa ei ainakaan yhtä-äkkiä näkynyt mitään, millä säädetään jarruvoimaa-> siis jarrutti luultavasti aina samalla lailla, kun jarruvalot paloi.

Ja tuohon ilmajousitukseen takana, kyllä, aivan oikein; vaikuttaa etuakselin kuormitukseen, mutta pitää kyllä olla aika tarkat mittarit tsm. että huomaa.
tuo parempi hallittavuus johtuu vähintään yhtä paljon siitä, että erillisjousitetuissa pyörän kulmat aika paljon poskellaan, kun keula korkealla.
Ja jos takana on TOIMIVA kuormituksen tunteva jarrupaineensäädin, niin tuo paineilmapussi systeemi sotkee sen toiminnan täysin....
Toki minullakin on tulollaan hdj:n taka-akselille pussin vietereiden sisään

Pienin maasturi, millä kannattaa talvikelillä vetää 3500 kg kärryä, on suuruusluokkaa Land cruiser HJ-61, ja nimenomaan nastarenkailla.
Toki tuo 80 km/h jyrkimmissä ylämäissä taitaa jäädä haaveeksi, mutta HDJ-80 jaksaa paremmin...
Vastaa lainaten