Itellä on joku paikallisen konepajan sotien jälkeen tekemä peruslinko millä lingottu kuuhun ja takaisin ja edessä 996 taavetti, ei tahdo tarpeeksi pientä vaihdetta löytyä kun lumikinos alkaa lähennellä metriä. Mutta loska ja suojalumi menee läpi ja menisi vielä paremmin jos puhalluttaisi ja maalauttaisi sisäpuolen. Vahva tuntuu olevan, sen verran monta kertaa lekalla oiottu ulkokuoria kun joku järkyttävä kivenmurkula vetänyt pari lenkkiä heittopesässä ja tehnyt itselleen lisätilaa, että ihme ettei ole hajonnut. Päälikansi alkaa olla melkoinen perunapelto.
Selittäkää nyt tyhmälle että mitä se alennusvaihde tekee perus veelingossa? Kun 540rpm nopeudella ei tahdo heittää tarpeeksi kauaksi ellei pidä reilusti kierroksia? Vai onko tossa omassa lingossa vaan pienenpuoleinen ropelli jo valmiiksi?
Märkä lumi pienissä määrin tuntuisi menevän helpommin läpi 1000rpm puolella