Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordsutii
Vähän offtopic, ite ostin just ekan "maastoauton" , explorerin vm 94.
On hyvä ajaa maantiellä, hiljanen, lämmin, saa kylmäkskii ku ilmastointi toimii.
Saa nappia painamalla oikeesti nelivetoseks eikä ristivetoseks.
Hain eile just heppakopin ja lanan mei pellolta, kokeilin ajella auraamatonta
osuutta, lunta 35-45cm ja aika kivuttomasti meni eteenpäin..
Eli mistä tulee tojotien ja patrollien maine ja etenkin kova hinta myynti
palstoilla? talvella kylmiä, kesällä kuumia, vetää kolmella, ja saattaa
olla maantiellä ajellessa ei niin mukavia?!
Ei tarvii vetää herneitä nenään, mut tän topicin alottaja osti vajaal viidel
tonnil maastoauton, mistä vetää yks pyörä takanta ja yks eestä! 
|
Ja kyllähän tuo on oikea neliveto, mutta ei "yhtäpuuta" kannattaa tosiaankin tutustua tuohon teoriapuoleen.... vahvasti yleistäen: Mutta jos ei lukkoja, niin tasauspyörästön läpi kaikki vetää samalla voimalla, toinen vetää sutia, toinen ei, mutta vääntömomentti sama molemmissa.
Onko muita oikeilla 100% lukoilla varustettuja maastureita, kuin Toyota ja G- Mersu? siis tehtaalta lähtiessä laajemmassa mittakaavassa? no, nuo volvon c303 ja unimokit yms tietysti....