Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka
mites sitten tuohon lumenkeräykseen/putsaukseen liittyen nää jenkkiversiot... aikas herkästi on rumpujarrut takana aamulla todella kovassa jäässä jos saa kosteutta edellisenä päivänä?
mitä nyt lukenu/kuullut, niin tekee myöskin kesäisin sitä et, takajarrut jumissa seisonnan jälkeen. on sitten saanut kosteutta jollain tavalla (esim. pesu, talvella lumi/vesi) sinne ja jumivat hyvin.
rami teki sitä ja niin myös chevyn tekele tekee samaa. pitäiskös jarruja säätää kauemmas?
|
Melkeen veikkaisin, että jo tolla mun pikkusella putsausputkella lentäs lumet pois, voi olla, että vanteiden putsaukseen pitäs tehdä mutkalla varustettu versio:
https://dl.dropbox.com/u/56139170/se...tsausputki.JPG
Tavallisella kaupan pienellä puhallus välineellä, että periaatteessa vanteen suuntaisesti ikäänkuin ilmapyörrettä puhaltaen saattas lumi lähteä pois jos se ei ole vielä jäätynyt.
Tolla lähtee muunlainen ainakin kuivunut lika kesällä ihan hyvin jollain 8 barin paineella.
Huono puoli noissa paineilmahommissa on, että kannattaa käyttää kuulosuojaimia ja ehkä silmäsuojaimiakin.
Tosta tuli mieleen mitäs jos vanteiden sisään oliskin kiinteästi ilmasuuttimet, joita käytettäs hytistä käsin, mutta se voi olla vaikea toteuttaa jos pitää olla paksua letkua.
Toi paineilmalla putsaaminen tuntuu vähän lapselliselta jos käyttössä on vaikka pitkä 10 mm paineilmaletku ja tavallinen pieni paineilmapistooli pikaliittimen kera. Homma muuttuu vähän erilaiseksi kun kiinnittää putsauspään riittävän kokoisen pallohanan kanssa suoraan 25 mm sisähalkaisijan paineilmaletkuun. Sillä putsautuu hyvin jo viljankuivaamot ja leikkuupuimurit, luulisi vanteenkin putsautuvan ja putsattava aines ei kerkiä jämähtää.