Viestiketju: Koeajettu Sisu 8x8
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 13.02.2013, 21:28
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Taannoin joutu ko kikkareeseen tekeen "pientä" huoltoa:
Öljynsuodatin on sitten astetta kivemmassa paikassa... pyöränkotelot on osa panssarointia joka menee yhtenäisenä rungon alitse, ainut reikä mikä on tehty on öljyn poislaskua varten.



Nää kikkareet oli tukevammin panssaroituja ku topicin alkupäässä kuvattu, lasien kehyksistä näkee pientä eroa

Moottori oli 13L Cat kaksoisahdettuna, lootana Allisonin 6 pykäläinen automaatti.
Maksimiahtopaineet vähän yli 2 kiloa.

Ihan kivahan tommosella oli ajella kunhan sai pysyä maastossa tai tasasella tiellä...
Oli useampia suunnittelun kukkasia noissa kapineissa...
mm. etujouset läsötti melkein kokoajan pohjaanlyöntikumeissa, käsijarrukellot jos vapautti taka-akselilta niin joustoliikkeessä esillä olleet ruuvit vääntyi poikkipalkkia vasten mutkalle ja ketjuihin liittyen niin kylläpä on tehty niiden laittaminen taka-akselille helpoksi, ois noista lokareista voinu ainaki ton syvennyksen jättää akselivälistä pois.
Ja taispa tuo ketjujen varastopaikkaki olla sellanen että jos haluaa niinden esilleottoon jotain järkeä niin lavaa pitää nostaa ylös.

Renkaiden keskustäyttöjärjestelmässä oli piirre josta en ollu aiemmin tietoinenkaan, putkissa on paine vain säädön ollessa menneillään, vanteessa oli jokin kikkare joka toimi sulkuventtiilinä, toiminta oli automaattista eli sitä ohjasi renkaaseen menevä ilma.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten