Näytä yksittäinen viesti
  #45  
Vanha 01.08.2004, 11:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
30mm saa raideväliä muuttaa. Ulos tai sisään.
Jep, näinhän se on. Tähän oli takertua meikäläisen pikkuauton muutoskatsastus jonkin aikaa sitten. Oli -19 offsettiset vanteet alla ja mitattiin mittanauhalla arvioidusta kuvion keskilinjasta. Rullamitta näytti vähän liikaa, mutta leima tuli.

Mogin akselit on kuorma-auton akselit, joten kokoa ja painoa on, mutta luulisi kestävän lähes mitä vain kevyen maasturin alla, kunhan pitää pultit kiinni, tiivisteet kunnossa ja voiteluaineet puhtaina. 404:n etuakseli kantaa 2500 ja taka-akseli n. 3000 kiloa. 406:n "valuakselien" kantavuus on etu/taka molemmat 3500 kiloa (tehdas lupaa 4 tonnia "lumiauravauhdilla"). Lainataanpa vähän G-miehen kuvaa, jossa vertailussa Mogin (406 tai vastaava) ja d44:n pinioni: http://www.pirate4x4.com/forum/attac...d=106410&stc=1. Painoa kertyy jöötimmistä osista vastaavasti enemmän.

Jos "tavallista" maasturia ajattelee, niin Volvon tai 404-mogin akselit tuntuisi sopivimmilta painonsa ja kokonsa puolesta. 404:t on kaventamattomina kyllä "lievästi" leveät:



Vastaa lainaten