Bimmereistä tiedä yhtään mitään mutta Patongissa oli muuten vähän samanlainen ominaisuus. Ei siis vika vaan ominaisuus, koska ranskalaisissa ei ole koskaan vikoja. Mutta tuohon liittyi myös se ettei se tahtonut pakkasella lähteä käyntiin. Uudet hehkut vaihdoin. Ei vaikutusta. Hehkun releen vaihdoin, ei vaikutusta. Uusi nafta suodatin, ei vaikutusta. Sen huomasin Patongissa että siinä tulee patruuna muovikoteloon. Ja tuo muovikotelo on toteutettu peri ranskalaiseen tapaan, eli päin persettä. Monta kertaa sen sai hienosti kiinni ja kun katsoi sitä tarkemmin niin se oli ihan vinossa, eli ilmaa pääsi väliin. En tie mitä ovat miettineet kun ovat tuon kotelon keksineet. Ehkä jotain sipulipatonkia tms. Vaikka tuonkin sai tiiviiksi niin ongelma jatkui. Lopullinen syy taisi olla siinä koneen kyljessä ollut joku anturi. Ei vieläkään tietoa mikä anturi se oli, mutta piuhan siitä irroitin ja laitoin takaisin. Ja koska mitään muutakaan en silloin tehnyt ja ongelma poistui niin oletettavasti siinä oli joku kontakti häiriö. Varmaan tosi hyödyllinen neuvo kun ei tosiaan ole vieläkään tietoa mikä se anturi oli. On myös mahdollista että tuollainen ranskalainen auto on korkeampaa teknologiaa ja se itse korjaa itsensä. Jotenkin kyllä epäilen tuota teoriaa.
Golfissa muinoin SDi kone alkoi rykimään oikein urakalla kun unohdin kytkeä ilmanmassamittarin piuhan kiinni kun vaihdoin ilmansuodatinta. Se kyllä ryki silloin myös lämpimänä. Mutta erittäin todennäköisesti tuo on joku anturi vika. Mitä lie antureita bimmeri käyttää kylmä käynnistyksessä?
|