Lainaus:
quote:
Kattelin näitä vanhoja ilmituksia ja tuli mieleen että halvimillaan pääsee ku laittaa jokapyörään polkupyörän nopeus mittarin.Näkee mikä pyörii ja kuin kovaa.Moottoripyörissä ovat käyttäneet fillaritekniikkaa nopeuden mittaamiseen lukemia riittää 300km tunnissa asti.
PS.mistään en löydä juttua ja kuvia missä olis maavaraa lisätty keskelle akselia asennetulla jousella,JEESATKAA.Muistelen sellasesta oleen joskus juttua.
|
Motonetissä on noita Sigmoja myytävänä, (ja kaikissa polkupyörä liikkeissä) tosin vain BC800, ostin viimek 2 sellasta. Yks on oottamassa BJ asennusta. Sitte on paskakasassa nopeus-, matka-, trippi-, keskinopeus-, kokonaisaika-, maksiminopeus mittari ja kello ainakin. Kaikki 17 eerolla!

Parastahan siinä on että kalibrointi on renkaan kehämitan perusteella, sen saa näyttämään just eikä melkeen oikein ku kalibroi tarkasti/GPS'llä. Joissain malleissa (Ainakin bc 1400) on varusteena poljin kierros laskin, sen vois vaikka valjastaa vinssin kardaaniin jolloin vois kattella hytistä pyöriikö se vai ei....
Sigmoja on käytetty menestyksellä myös rata-autoissa
Endurossa ollu Sigma jo pitkään, muuten hyvä mutta on liian puolueeton, ei anna armoa yhtään....
Enska mettässä ku vauhdit on pienet (keskinopeus ~20km/h) niin jotta sain päivityksen nopeemmaksi/tarkemmaksi laitoin 2 magneetia tarkalleen vastakkaisille puolille rengasta ja jaoin kehämitan kahdella. Maksimi nopeus putosi 150km/h mutteihän mun mopo ees kulje niin lujaa ,nyt päivittyy matka ja nopeus hyvin.
Parhaat magneetit saa nuista magneeti känny telineistä, sen ku purkaa niin sisältä löytyy kasa sellaisia ~vanhan pennin kokoisia todella tehokkaita magneetteja...
PS:Enska on vielä myytävänä, no varmaan ku en oo päästäny ketään kattomaan, ~16h töissä päivälle riittää tekemään epäsosiaaliseksi.
********************
Toyota BJ40 1975....
Edited by - Scout on 31/07/2004 22:46:27