Taas vaihteeksi edes jotain saatu aikaiseksi. Työt haittaa harrastamista kovasti, joten pajalle ei juuri ole ehtinyt. Nyt kuiten alko patrollin ehostaminen, peltien oikominen ja ruosteiden paikkaaminen. Näin ensimmäiseksi tehdään uudet etulokasuojat, kun vanhat oli jo kovasti rutussa ja ruosteen raiskaamat. Näille tehdään vielä putket suojiksi, jos pysyisivät vähän nätimmän näköisenä kuin vanhat.
Nappasin kaarista ihan suosiolla reippaammin poissa. Lähti ruosteet samalla reunoista ja mahtuupahan laittamaan vaikka vähän isompaakin pyörää alle.
Vetäsin koko kaaren pituudelta 1.25 sinkitystä pellistä tuommosen vahvikkeen, mihin saapi vaikka levikettä tarvittaessa vähän kiinniteltyä.
Etureunaan piti tehdä kämmenen verran uutta peltiä, näin täysin hitsaamistaidottomalta ihan kelvollinen suoritus

Ja kyllä, tuo on todellisuudessa ihan linjassa tuon maskin kanssa, joutuu vain tuon etureunan kiinnikkeenkin tekemään uusiksi kun oli setä korroosio syönyt senkin poissa
Vaikka näistä ruostepaikkaushitsaushommista kaikki tuntuu aina sanovan, että ne on ihan syvältä ja poikittain. Niin itellä kyllä on nyt pakko myöntää, että ainakin noiden kaarien nysvääminen oli melko mukavaa hommaa. Pikku virroilla heppaille pikkuhiljaa sieltä täältä kiinni ja siistiä sauma lamelilaikalla lopuksi, oli jotenki semmosta rauhottavaa hommaa kun sai ajan kanssa tuota ährätä

Tarkennan mielipidettäni, kunhan on saanut kaikki paikat hitsattua tuosta
Semmoinen pienoinen maalikysymys. Meillä tuossa pajalla maalataan teollisuusmaalausta ja lähtökohtasesti käytetään Tikkurilan Temalacia pohjamaalina. Plussana tuossa olis, että sitä saa vedettyä suht paksusti yhdelläkin ruiskutuksella, joten se ajais samalla ruiskukitinkin tehtävän. Itse kysymys on, että miten alkydiautomaalit toimii tuon Temalacin kanssa, alkydipohjahan tuokin on, mutta vaikuttaako se jotenkin haitallisesti esim. pintavärin kovuuteen?