Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 30.07.2004, 21:59
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Volvon porttaaleista:
> Kaikki ongelmallisin on ettei varaosia kai juurikaan ole

Wetteriltä on tähän saakka saanut erittäin kohtuuhinnalla alle 24h toimituksena kaiken mitä on tarvinnut. Tämä siis yhden hajoamisen kokemuksella, pinjonin laakeri ja stefa tosiaan löytyivät erittäin hyvin. Murroksen suojakumien saatavuuden ja hinnan kysyin kans, sama tarina, eli normaalitapauksessa seuraavaksi aamuksi ja hinta oli myös aika asiallinen.

Jarrukengät pitäis sopia jostain isosta lantikasta, reilun satkun per kierros.

Isompien osien (murrokset, vetarit, porttaalirattaat jne.) tarpeesta ei onneksi ole vielä kokemusta, varaosa-akselit olis tietty siitä kiva että sen osan saa heti, ja murphyn laki (jos sulla on sateenvarjo mukana niin varmasti ei sada) vois suojata hajoamisilta kans.

Oman kokemuksen perusteella volvolaisten varaosatilanne ei ole huono, mutta toki jenkki/tojo/roover/jne-osia saa paljon helpommin ja vaihtoehtoja on enemmän. Mersusta mulla on sellainen käsitys että niihin sais osia kans, ainakin saksanmaalta, mutta varmempi tieto ja omakohtainen kokemus siitä merkistä siis puuttuu.

Mutta siitähän se riippuu mistä roikuu, joku voi tykätä ajaa (kalliilla? ja) kestävillä akseleilla, ja hyväksyä sen tosiasian että jos jotain paukkuu niin sitten osien saanti voi kestää ja/tai maksaa. Toinen ajaa "vakio budjettiakseleilla" ja ottaa osana harrastusta sen että melkein joka reissulla joutuu sen murroksen tai vetarin vaihtamaan, par tuntiahan siihen vaan menee, osia on mukana ja ne ei ihan hirveitä maksa.

-Paavo

Vastaa lainaten