7MGE motista ovat laittaneet näihin ilmamäärämittareita kun on muuten samanlainen mutta isompi. Samalla systeemillä on saanut säätöihin.
Tehdasmanuaalin mukaan pitäisi vikavalo syttyä jos
1) lamban lämmityspiirissä on katkos yli 0.5 sekuntia
2) lambdalukema on 0.35 - 0.70V välillä yli minuutin
3) lambdalukema on alle 0.45 yli 90 sekuntia
Kaikki em. kohdat on nyt täyttynyt jossain vaiheessa eikä vikakoodia näy. Vikakoodia lukiessa vilkuttaa vaan että kaikki ok.
Tulpatusta EGR:stäkin pitäisi vikavalo syttyä kun lämpötila ei nouse anturilla.
Taas yksi omituisuus löytyi: Oma tehdasmanuaali on 90 - 95 malleihin. ECU:n liittimet ovat kuitenkin täysin erilaiset. Löysin 88 mallin runnerin manuaalin 22-RE moottorille niin siinä on samanlaiset liittimet ecussa. Oma on kuitenkin -90 mallinen. Ecun kyljessä on tarra että 3VZ-E. Hohhoijaa.
Ei turhan ronkeli ecu sitten kun ei mistään valita