Heitän tähän villin veikkauksen hatusta: Seos on ollut tehtaalta kohdallaan. Sitten ajan saatossa on tapahtunut asia X ja seos on pikku hiljaa ryöminyt rikkaalle. Ja koska toi lambdasäätö on ilmeisesti vähintäänkin erikoinen niin se ei ole sitä ryömimistä kompensoinut niin kuin yleensä muissa vehkeissä tekisi. Ja sitten menee bensaa niin perkuleesti.
Ja toi asia X voi olla esim. sen kellojousen kuoleentuminen siellä ilmamäärämittarin sisällä. Pikku hiljaa alkaa väittää että ilmaa meneekin enemmän mitä oikeasti. Tai sitten joku imukanavien karstoittuminen kiitos EGR:än kuristaa virtauksia. Tai molemmat.
Nyt 70km takana ja bensamittari nojaa edelleen rajoitintappiin täydessä tankissa. Yleensä olisi jo tipahtanut tässä kohtaa asteikolle. Jotain alle 10 litraa mennyt. Olen tyytyväinen jos jää alle 15 sadalla
Ainakin tämän tyyppistä ilmamäärämittaria voi säätää missä on levy mikä kääntää potikkaa. Mutta niitä missä on kolmeasentoinen kytkin potikan tilalla tai kuumalankamittareita yms. tuskin pystyy.