Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 02.02.2013, 19:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikö tuossa ole panhardia sitten? Kun asemoi panhard- tangon ja välivarren samaan kulmaan, ja panhardi luonnollisesti mahdollisimman pitkäksi ettei akselin sivusuuntainen siirtymä monttuun ajaessa ole liiallinen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia bumpsteeristä

Toimisikohan Watt- linkki etuakselilla, näppärä mies kyhäisi sellaisen tonne
Lehtijousellisissa autoissa ei yleensä oo panhardeja tullu vastaan. Paitsi ite kyllä kokeilin HJ:ssa, kun ei mikään tuntunu auttavan woblaukseen. Eikä se panhardikaan auttanu, meni vaan joustot vituiksi. Lopulta piti laittaa vaan hydroassistentti.

Vähän aikaa kun ajelee sillä autolla, niin oppii sen ohjausgeometrian liikkeet tuntemaan ja töyssyissä osaa rattia vähän kääntää samalla, kun alusta joustaa. Kyllä se siitä.

Ja hyvin noi ohjausosat on kasassa kestäneet hitsaamallakin, kun hitsaa vaan tanakasti ja laittaa vielä jotain lisävahviketta kylkeen tai sisään. Ittellä on katkeillu vaan alkuperäiset, kierteytetyt systeemit, mutta sitten ite hitsatut tangot on kyllä kestäneet.
Vastaa lainaten