Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L
Pistetääs samaan, mulla ilmeisesti tippunut tällänen: NUT, REAR DIFFERENTIAL BEARING ADJUSTING Eli osa 41315
Kattelin vaan että oli irrallisena akseliputken puolivälissä,hetken luulin että stefan jämät menny sinne mutta tuolta se näytti kun vähän sain pyyhittyä. ei siis tule putkesta kun on sen verta levee.
Miten helvetissä se on lähteny irti? Joutuu ottaan murikan veke ilmeisesti.
|
Siis HJ-61 ja mekaaniset lukot -> k.o osia ei ole!
Mutta jos kitka/vapaastipyörivä, niin silloin on, ja jos puuttuu/irti takaperästä lyhkäsen vetarin puolelta, niin murikan tuho odottaa, ja jos puuttuu pitkan vetarin puolelta, niin tuon edellisen lisäksi myös voi mennä helpommin jumiin.....
ja edessä muuten sama, mutta lyhyt- ja pitkä vetari toisin päin.....
Jos toimii normaalisti, niin olisko hyvää tuuria, vai aistiharha?
p.s oliko joskus juttua että olit laakeroinut perän, siis tiedät että tuo laakerivälyksen säätö "nut"

, siis missä ulkokierteet, on halkaisijaltaan vajaa 10cm, siis niin iso, että ei meinaakkaan sopia vetarin reiästä ulos, ja muistaakseni (hämärä...) ei sovi edes akseliputkeen....
Siis olihan kyseessä BJ/HJ perä?
Teoriassa vois olla muutaman sentin päässä oikeasta paikasta, mutta silloin irti myös 41316 ja sen 12mm kannalla oleva kiinnityspultti.
(siis joko perässä tai sitten remonttipaikalla, koskaan en ole kuullut kyseisestä irtoamisesta, vaikka joskus nuo poskilaakerit palanut kiinni mitsu Galantissa, kun perästä oli unohtunut öljyt pois... ja ajoivat niin pitkään kuin eteni, äänestä välittämättä)