Eli tarkoittaako toi volvo sitten jotain Lapplanderia? Entä missä mersussa porttaalit on? Tarkoitatko Unimogia? Taitaa molemmat olla aika harvinaisia, ettei niistä juuri pääse osia irrottelemaan.
Ei kai takaperän ja vetoakselin väliin murrosniveltä tarvitse jos laittais vinot akselit? Ei ainakaan silloin jos vasen ja oikea vetoakseli ei ole yhteydessä toisiinsa. (en ole koskaan miettinyt/oppinut miten tasauspyörästö toimii)Akselin ja pyörän väliinkään ei välttämättä tarvitse murrosniveltä laittaa. Kyllä voiman saa välitettyä hammasrattailla muuhunkin kuin 0 asteen kulmaan (vertaa perää jossa 90 asteen kulma). Kulma voi kyllä olla loivempikin kuin 90 astetta. Hammaspyörä/murrosnivel takapyörän ja taka-akselin välissä vie kyllä tilaa korkeus suunnassa, mutta tuonkin ongelman voisi autotehtaalla voittaa muuttamalla mm. vanteen mallia ja jättämällä nivelen/kulman/tms vanteen sisään.
"On siitä ennenkin menty...kops!!!...meinaan kävellen"
|