Viestiketju: Maasturi hankinnassa
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.01.2013, 13:44
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duck Hunter Näytä viesti
Joku nuista se on, mutta een tiä mikä nuista olisi sitten se paras, SJ:ssä on kyllä pieni ja tehoton kone, Pajerot lahoja ja Tojotat kalliita, ei se ole perkele heleppoa valita ees kolmesta vaihtoehosta
Suikkaa on kyllä hyvä suositella. Onkohan mulla kolme sellaista ollut? Pitkä SJ413, lyhyt 413 ja lyhyt 410. Hyvin se litrasellakin jaksaa.

Mutta suikka on kyllä hieman ahdas verrattuna Pajeroon tai LJ:hin. Yksi erittäin hyvä vaihtoehto vois olla myös Lada Niva. Sellaisenkin olen omistanut. Suikkaan verrattuna sen etuna on hieman suurempi koko. Minkä myötä mäen nousut sujuu paremmin. Ojan ylitykset sujuu ehkä hieman paremmin. Maantiellä huomattavasti parempi ajaa. Koneessa on paljon enemmän potkua. Taka-akseli jousti ainakin siinä omassa pelissä melkoisesti vakiona. Keula ei sitten paljoa joustanut, mutta se perän jousto kompensoi sitä. Varaosat melkein ilmaisia jos löydät kaverin mikä toimittaa Venäjältä alkuperäisosia. Tuollaisia voi lada foorumin kautta löytää. Tosiaan kun se on hieman isompi niin siellä sisälläkin on vähän enemmän tilaa. Kuitenkaan se ei ole niin iso mitä esim. pätkä Pajero. Joten menee aika hyvin suikkien perässä samoja reittejä. Siinä ei myöskään ole ongelmia painon suhteen. Olikohan se muistaakseni 100 vai 200kg painavampi kuin suikka? Joten ei uppoa samanlailla kuin nuo Pajerot ja LJ:t. Melkoinen menijä se oli metsässä. Jos on heikko itsetunto niin sit kannattaa Niva unohtaa. Itse en Nivaa enää välttämättä edes suomesta ostaisi. Virossa ne on melkein ilmaisia. 2000-luvun menopelejä saa virosta alle 2000€. Eikä verot ole kovin paljoa. AVK:lla ois juuri myynnissä yksi Niva. Kuvien perusteella ei näyttänyt vauriot kovin suurilta. Siitä voisi edukkaasti saada hyvän offipelin. Taatusti safareilla ajelisi tuoreimmalla pelillä
Vastaa lainaten