Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Siis meinaatko niitä mitkä on moottorinkannakkeen kanssa yhteiset, vai siellä koriaisan sivussa olevat? En nyt enää ihan tarkkaan muista XJ:n versiota kun olen sellaisesta viimeksi alkuperäisen panhardin- ja kiinnikkeen ruuvannut useamman vuotta sitten pois, mutta siellähän voi jossain kohtaa olla niitä pinnapultti- tyyppisiä ratkaisuja, kun ainakin moottorinkannakkeen kanssa yhteisiin pultteihin on muistaakseni aika vaikea päästä käsiksi. Samoiten voi olla vastakappaleen kanssa mikä on koriaisan sisäpuolella niissä sivussa olevissa pulteissa. Esim. ZJ:ssä sivussa olevat pultit on lattasuikaleessa kiinteänä kiinni, koska konehuoneen puolelta olisi puolimahdotonta päästä normaaleihin pultinkantoihin käsiksi.
Muistelen että jotain panhardin kiinnikkeen pulttia ruuvatessa mulla jäi XJ:ssä räikkä sinne jumiin kun ei enää kiristyksen jälkeen mahtunut pois  Se siinä pyöreässä "kiinteässä" pultissa on ideana, tosin idea voi jäädä vähän huonoksi jos on mutteri ruostunut jumiin ja se sitten pyöräyttää pinnapultin kolostaan irti aukaistessa. Paineilmapyssyllä, riittävällä etukäteen tehdyllä irrotusnesteen ruikkimisella ja lämmöllä tosin näistäkin monesti selviää ilman ongelmia..
|
Juuri ne moottorikannakkeen kanssa olevat. Takimmainen on tuo outo.Tuo pyöreä "mutteri" on kaiken lisäksi moottorin korvakkeen sisällä joten siihen on pirun hankala päästä käsiksi.Oliskohan alunperin jotenkin niitattu kiinni mutta pyörähtänyt irti pulttia vääntäessä??Lisäksi pultin kierteissä oli havaittavissa ruuvilukitetta ettei vaan itellään aukeis

Vaikka tuon varaosakärryn konehuone on tyhjä niin en siltikään kunnolla päässyt siihen käsiksi.Rautasahan terällä lopulta nylkytin pultin poikki. Etummaisen pultin mutteri on kiinni moottorin kannakkeessa joten se aukesi tietysti hienosti.
Sivussa olevat pultit on sit samanlaisesti kun ZJ:ssä.Ovat kiinni tuollaisessa pellisuikaleessa.
Pistetään pari kuvaa selkeyttämään/sekoittamaan