Moi,
Lainaus:
|
quote:Monella on ollut kattoteline (itelläki) ja luopunut siittä. Painopiste ongelmat ei ole niistä pienimpiä, metsässä ottaa helpommin puihin, vittum...hankala kuormata esim. rengas kattotelineelle yksin.Tarvii tod.näk. jotku kiipeily "tikkaat" ym.
|
Mun suunnitelma on siis pitää vararengas takakontissa, rangen (16 vuotias melkein uudenveroinen :-) kori ei varmaan kovin hyvin kestä ~50kg rengasta katolla, ja tuo painopisteen nouseminen muakin pelottaa, vain siirtymillä vois toinen vararengas (jos sellaista tarvitaan?) olla katolla, mutta en ainakaan toistaiseksi pidä sen katolle punnertamista hidasteena, pidätän oikeuden muuttaa mielipidettäni kunhan olen suorittanut toimenpiteen riittävän monta kertaa... :-)
Ja noihin puihin ottaminen on tarkoitus estää kallistamalla telinettä "sisäänpäin" sen verran kun on tarpeen, edestä (ja takaa) katsoen telineet reunat tulevat olemaan jotenkin
/-----------\
Kiipeilytikkaat on omasta takaa, rangessa kun laskee takaluukun alemman osan, niin siinä on aika tukeva "väliporras".
Lainaus:
|
quote:Nii joo jos viittii aina ottaa pari pyörät pois
|
No se paripyöräajatus on siis 99.99% vitsi (se 0.01% jää, ajatus on niin hullu että joskus pitää kokeilla, volvon vanteen offseti sopis vielä tuollaiseen erittäin hyvin), mutta jos nyt lähdetään siitä että auto on edelleen katukäytössä, niin ne paripyörät pitäis varmaan riisua pois aina metsästä tullessa, en usko että maijalan pojat ajais ohi noin vaan jos sikakorkee porttaalihirviä ajelee vastaan paripyörillä... Olis se kyllä varmaan näkemisen arvoista, millaiset naamanilmeet jepareilla mahtais olla, sisäpuolella vaikka nuo pamperssit ja ulkina hieman pienemmät tosileveet pokkerit... :-) :-) No oispa auto soppielisti saman levyinen kuin mitä on korkeakin.
Lainaus:
|
quote:Mutta mihinkäs muualle sovitat pitkän Liftin pätkämaasturissa?
|
Eikö äljiissä mahdu 60" lifti poikittain sisälle niinkuin rankussa (jossa jää muutama sentti varaakin)? Jossain olen nähnyt myös poikittain takaluukussa (patrolli) ja pystyssä astinlaudalla (beejiit).
Lainaus:
|
quote:Eikä kattovalojakaan voi laittaa mualle kun katolle.
|
:-)
Lainaus:
|
quote:Mun ratkaisu on ollut kiinnittää 20x20 mm profiili räystäskouruun sikaflexillä ja hitsaamalla.
|
Niin... mullakin oli joskus ajatuksena kyhätä teline alumiinista, pitäiskö taas harkita sitäkin, senhän vois sitten sulatattaa kattoon kiinni, niin ei tarviis huolehtia ruostumisesta ja painokin pysyis kurissa. Millaista suojakaasua aluminnin hitsaaminen vaatikaan? Löytyiskö joltain Oulussa sellaista pulloa lainaan?
-Paavo
Edited by - Paavo on 28/07/2004 22:59:18
Edited by - Paavo on 28/07/2004 23:00:16