Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 30.01.2013, 07:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Siis meinaatko niitä mitkä on moottorinkannakkeen kanssa yhteiset, vai siellä koriaisan sivussa olevat? En nyt enää ihan tarkkaan muista XJ:n versiota kun olen sellaisesta viimeksi alkuperäisen panhardin- ja kiinnikkeen ruuvannut useamman vuotta sitten pois, mutta siellähän voi jossain kohtaa olla niitä pinnapultti- tyyppisiä ratkaisuja, kun ainakin moottorinkannakkeen kanssa yhteisiin pultteihin on muistaakseni aika vaikea päästä käsiksi. Samoiten voi olla vastakappaleen kanssa mikä on koriaisan sisäpuolella niissä sivussa olevissa pulteissa. Esim. ZJ:ssä sivussa olevat pultit on lattasuikaleessa kiinteänä kiinni, koska konehuoneen puolelta olisi puolimahdotonta päästä normaaleihin pultinkantoihin käsiksi.


Muistelen että jotain panhardin kiinnikkeen pulttia ruuvatessa mulla jäi XJ:ssä räikkä sinne jumiin kun ei enää kiristyksen jälkeen mahtunut pois Se siinä pyöreässä "kiinteässä" pultissa on ideana, tosin idea voi jäädä vähän huonoksi jos on mutteri ruostunut jumiin ja se sitten pyöräyttää pinnapultin kolostaan irti aukaistessa. Paineilmapyssyllä, riittävällä etukäteen tehdyllä irrotusnesteen ruikkimisella ja lämmöllä tosin näistäkin monesti selviää ilman ongelmia..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten