Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.01.2013, 22:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Lattialämmitystä tuo minulla tulisi lämmittämään just +10- -10 välillä, muuten puilla.
Käyttövesi sähköllä.

Täytyypä kysyä mitä se reikä maksais, kaivaminen ei innosta just nyt kun piha on 5v mylläämisen jälkeen melkeen kunnossa. (olis pitäny sillon jemmata mutta ei tulllu mieleen että muutan talliin kun se valmistuu )
Itse en pidä vaihtoehtona tuota ilmasta-veteen lämpöpumppua, jos maalämpöpumppu liian kallis, niin normaali ilmalämpöpumppu.....
Ja käsittääkseni toimii paremmalla hyötysuhteella kylmässä, jos huoneen lämpötila alle 20 c.

Ja jokatapauksessa siihen lämmityskattilaan kannattaa laitta sähkövastus, vaikka 10c termostaatin ohjaamana, ja tuskin hätävarjelun liioittelua, jos kaataa sekaan 5-10% glygolia....

Ja tuo käyttöveden (loppu-) lämmitys sähköllä! ja vaikka olisi puulämmitys.
(näinhän se taitaa osassa ollakkin?)

Se hiekan/saven/kivikon "poraaminen" on niin hintavaa, että lue tarjous oikein suurennuslasin kanssa, jos ei ole tiedossa, missä peruskallio on.

Itse kun kyselin aikanan tarjouksia, niin tuo ylivoimaisesti halvin 3:sta, olikin kallein jos/kun kallio olisi 20m syvyydessä.
Minulla ei olisi varmaankaa ongelmaa tuon vedenpinnan suhteen, kun tuo perämeren pintakin on alle 7m? alempana.

Onko kellään tietoa, saako lämpökaivosta ottaa nurmikonkasteluvettä?
talvella ei tule varmaan onnistumaan, mutta kesällä? ja varsinkin kun tuonne kaivoon työnnettäisi kesän ylimääräinen kuumuus.

Ainakin taannoin isomman reiän poraaminen olisi ollut halvempaa
Vastaa lainaten