Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi
Millaset jimnyn jakoaskin välitykset on? Tarviiko maastokäyttöön yhtälailla välittää jakoaski kuten 410/413/samuraissa?
Kävi vaan mielessä josko sitä jossainvaiheessa Tollasen ostais, ehkä....
|
No jos vakiota paljonkin isommilla renkailla renkailla meinaa ajella, niin ihan hanurista on kyllä välitykset ihan niin kuin vanhemmissakin suzukeissa. Jakolaatikko on muutenkin ihan paska ketjuvälitteinen, joka alkaa rajummassa käytössä muutenkin lyömään hampaista yli, eikä muutenkaan ole mikään kestävä. Jakiksen kannakkeet on niin heikkoa alumiinivalua, että ne saa suunnilleen käsin pätkittyä palasiksi. Eli aikalailla roskiskamaa koko aski.
Mutta onneksi SJ:n/Samurain jakolaatikko käy uusien kannakkeiden väsäämisellä, ja kepin vääntelyllä paikoilleen. Etukardaani säilyy Jimnyn omana, ja takakardaaniksi laitetaan Samurain etukardaani. Jimnyssä samat laipat kuin Samuraissa. Nopeusmittarin anturille täytyy myös rakennella uusi pickup ring jakiksen takakardaanin laippaan. Muutokseen on Englannista saatavilla valmiita osia, muutamaltakin eri pajalta jos ei kiinnosta itse askarrella...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
413:n kojetaulusta ??
Keskellä kojetaulua on ne kaks ilmasuutinta ja niiden välissä on pyöreä noin 50-60mm halk oieni upotus.
Kysymys kuuluu että mitä on sen upotuksen takana ja kuinka kaukana?
En viittis reikää porata vain todetakseni että 10mm tilaa jos joku muu sen olis jo tehnyt 
|
Siinä kohtaa on alkuperäislisävarusteena olevalle kellolle paikka, ja en kyllä muista tarkalleen miten paljon siellä on tilaa, mutta omaan olen vinssin käyttökykimen rakennellut siihen kohtaan, ja taisi siellä ihan mukavasti olla tilaa. Joku paremmin muistava varmistakoon asian, ettet mun puheilla ala kairaamaan kojelautaa päreiksi!