Näytä yksittäinen viesti
  #71  
Vanha 27.01.2013, 19:55
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tällä nyt ajeltu noin 1000 km ja pari tankkaustakin tuossa tullut, niin kulutuskin selvinnyt noilla ajoilla. Eka tankillinen 24 l/100 km ja siihen sisältyi auraamattomia metsäautoteitä. Toinen tankillinen sitten 22 l/100 km ja siinä jonkin verran kaupungissa ajelua. Joten eiköhän tuo sinne alle 20 l/100km mene maantiellä.

Vinssi pitäisi tulla ensi tiistaina ja sitä odotellessa piti tuollainen pahvimalli teippailla kasaan.. Tässä vähän koittanut aloitella vinssipedin rakentamista, mutta ei oikein pitkälle voi tehdä, kun kaikkia mittoja ei vielä tiedossa. Vinssin mitoista puuttuu moottoripään tarkat mitat, niin ei vielä oikein voi leikellä hitsailla petiä kasaan. Samoin puuttuu vinssin kanssa tulossa olevan pylpyrän mitat, niin ei voi kääntöpyörätsydeemiäkään vielä rakentaa. Ajattelin, että tuollaisella kääntöpyörällä, mikä pääsee kääntymään ja kiertymään, vaijeri kelautuu tasaisesti rummulle. Saapa nähdä sitten, miten käytännössä.

Tuollainen kuitenkin nyt tulossa asennuksesta:


Tuossa harmaa kuvaa auton runkopalkkia. Mustalla on kääntöpyörä, punaisella vaijerin kulku eteen ja vihreällä taakse. Taakse vaijeri menee vaan kääntöpyörän yli, eli toimii vaan ohjurina. Eteen taas kääntöpyörän ympäri ja samalla sen saa tarpeeksi ylös, että kulkee vinssin yli. Toki tuohon tulee vielä kaikenlaisia vinotukia tuohon vinssipetiin. Kiinnitys runkoon tulee viidellätoista m10 pultilla, kun rungossa valmiina sen kokoisia reikiä. 8 niistä pulteista on samalla rungon poikittaispalkin pultteja, joten ei liikaa pitäisi toiselle runkoaisallekaan tulla vääntöä.

Renkaitakin odottelen saapuvaksi ja jos vaan ehtisi nekin saada alle tuohon helmikuun lopun kuorkkikisaan mennessä.
Vastaa lainaten