Lauantai aamuna oli aikainen herätys, sain hankkittua palstan välityksellä Suzukin oman mottorin Turkusen suunnalta. Turvakaaren viimeistely sai toistaiseksi jäädä. Olin reissusta jo takaisin kotona hyvissäajoin. Tarkoitus oli ostaa matkanvarrelta Mätänetistä osia Suitsan mottoriin, mutta koko pulju ei ollut vielä auki, joten suunnistin kotiin vaihtomoottorin kanssa.
Päivällä kävin ostoksilla Suzukilla, hankkimassa tarveaineita moottorinvaihtoon, niin entinen moottori sanoi sopimuksen irti Tuusulassa. Olin siinä kuuluisassa kolariristeyksessä liikenevaloissa kun alkoi savuttaa niin maan sairaasti. Vihreenvalon syttyessä, eiku äkkiä hanaa ja ajelemaan kotia kohti. Taustapeiliin vilkaistessa savu oli niin sakea, että jengi ei yksinkertaisesti liikkunut mihinkään risteyksessä. Ei ollut näkyvyyttä.
Ajoin sen 10 km kotia ja toivoin , että kestää ettei tarvitse vaimoa hälyttää hinamaan ja kestihän se. Ilmeisesti öljy oli päässyt sylinteriin kannetiivisteen petettyä öljykanavan kohdalta. Saavutetut kilometrit 512 km kannentiivisteen vaihdosta

Ei ollut ainakaan öljy ja jäähdytysnesteet vanhassa koneessa sekaisin.
Veikkaan edelleen venyviä kannenpultteja.
Vanha kone hirtettynä:
Vaihtomoottori Suzuki vs. Mazda:
Uuden koneen sain paikalleen kolmessa tunnissa ja koeajo suoritettu. Pelaa hienosti eikä haise
Suurkiiitokset Artsille, minä kiitän ja kumaran.