Voisko yks juttu tähän samaan vänkäämiseen olla vielä, että miksi laista on pitänyt tehdä mahdollisimman kattava. Luulenpa että syitä voidaan etsiä esim. Salametsästyksestä, joka on kovin helppoa auton ikkunasta, tai siitä että kun metsässä on tie, se tie on yleensä jonkun tekemä, ja sitä myöden jonkun maksama.
Näiden metsäteiden varsilla on monesti puupinoja, joista olis maasturilla tai pakettiautolla helppoa hakea halpaa lämmintä, tai tien päässä on pelto, ja pellon reunassa esim. Lato, ja ladossa vaikka heiniä tai kauroja...
Ja sitten vielä kelkoilla ajelu. Ensin ajetaan peltotielle kunnon jälki, ettei se sula ja mahdoton lingota, ja sitten vielä pellon halki, jossa on joku syksyllä kylvetty vilja, ja sillä kelkan jäljellä voipi olla huonompi kasvu ensvuonna.
Ja huom. Minulla ei ole peltoa, nää vaan on ihmisten kokemuksia, minulle kerrottuja, onhan ne voineet valehdella minulle.. Mutta metsää on, ja vähän metsätietä. Mutta onneksi hyvin vähän.
Ja meillähän ei ole kuin toisen osapuolen kertomus, pitäis kuulla myös sitä poliisin soittanutta metsänvartijaa. Siihen on varmaan syy, miks juurikin tuolla on kamerat, ja ukko kiertelee vartioimassa... Enkä syytä enkä soimaa kettään! Vaan oon joskus ollu maaoikeudessa lautamiehenä, ja siellä huomaa miten sama asia voidaankin nähdä hyvin eritavalla, katsanto suunnasta riippuen..
Peace