Viestiketju: BJ-40 Vanteen Offset?
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 26.01.2013, 16:46
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Eli kyseessä on BJ joka valmistettu ennen 9/1975. Kävin kysymässä joku vuosi sitten marmorilta ja olisi löytynyt eteen uudet kengät aika edukkaasti mutten niitä sitten ottanut kun uusia jarrusylintereitä ei saanut. Sylintereiden säätörullat on aika jumissa, eli joutuu säätämään vasaralla ja meisselillä rumpu irroitettuna... ei hyvä. Noh, nyt alkaa olemaan kengät aika loppu. Sitten tuli ajatus että laitan levyjarrut mutta sekin on aikamoinen urakka. Kuulemma vaikeempi, kuin 9/1975 jälkeen tehtyihin BJ:hin. Ilmeisesti HJ:n osat ei sovikkaan ihan niin hyvin.
Periaatteessa sylinterit kun purkais ja voitelis/kasais niin niistä sais ehkä hyvät kun ne ei vuoda, mutta ensikertalaiselta siinä menis varmaan muutama päivä eikä autoa viitti seisottaa parkkiksella ilman eturenkaita.
Ongelmaan on myös sellanen ratkaisu, että hommaa uudemman BJ:n koko etuakselin tai sit BJ42/BJ75 molemmat akselit.

Jarrukengät on samat aikakaudella (03/1969 - 08/1975) ja uudempia (09/1975 - 06/1980) saa vaikka Tamgearsilta.

Saahan vanhaan FJ/BJ:hin jarruosaa Amerikasta vaikka kuinka, mutta onko järkeä jos samalla rahalla saattas pystyä tekemään levyjarru konversion?
Osat on muuttunut yllättävän paljon kun vertaa esim 01/75 ja 09/75. Laakereiden koot, murrokset jne jne. Eli vähän ongelmallinen toi vanha, vanha BJ. Ei noita enään olekkaan kilvissä monta.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/

Viimeksi muokannut 4x4_88 : 26.01.2013 16:53
Vastaa lainaten