Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.01.2013, 22:26
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Minä liputan kanssa tuollaisen ilmalämppärin puolesta.

Cättyssä on takana 2,5 kW ilma-eberi ja sillä pitää tuon tilan kyllä ihan t-paitalämpöisenä jopa alle -30 pakkasessa. Asiakkaalla testattu paarikuljetuksen aikana, ulkona oli kylmää reilusti tuon - 30, ajoviimakin vähän koria jäähdyttää. Takana eberi puhisi n. 75% teholla ja asiakas pyysi lämpöjä pois kun alkoi olla kuuma. Toki normiautossa on vähän enempi eristyksiä vrt. peltikoppipaku mutta kertonee jonkin verran tehosta.

Toki iso tila ottaa jonkun aikaa lämmetäkseen, mutta jos lämppärin laittaa päälle es. 10 min. enne töiden aloitusta (vaikka ajon aikana) niin tällöin lämppäri puskee lämmintä jo valmiiksi kun auton pysäyttää ja tämä hieman nopeuttaa tilan lämmitystä. 5 kW puhaltimella tuollainen tila kyllä pitäisi lämmitä aika joutuin.

Eristämättömässä tilassa sitten kannattaa huomioida ilmanvaihto jottei kondenssivesi tee kepposia, samoin kannattaa miettiä tuodaanko lämmin ilma tilaan yhtä, kahta vai useampaa kanavaa pitkin jolloin lämmönjäkoa saadaan ohjattua hallitummin mikäli tälläiseen on tarvetta. Lämppärin pakoputken loppupään sijoittamiseen kannattaa uhrata tovi pohdintaa jottei käryt tule sisään työtilaan.

Näitä tuli vain tässä mieleen.
Vastaa lainaten