Jos akselissa on riittävästi suoraa tasapaksua osuutta niin mittaaminen onnistuu myös silleen että otetaan suora tasavahva esine johon tehdään sopivalle etäisyydelle toisistaan "tapit" jotka saa tuettua akselin päissä oleviin vapaavalintaisiin (ehkäpä kääntöpään kaulalle) keskenään symmetrisiin kohtiin.
painetaan esine akselia vasten ja voidaan mitata esineen ja akseliputken välistä rakoa. Kunhan tukipisteet on valittu sopivasti niin mitata voi pysty ja pituussuuntaisen vääntymän.
Tämähän ei sitten kerro sitä jos vääntymä on kääntöpään kaulassa tai sen ulkopuolella.
Ymmärsikö kukaan?
Tälleesti mää oikasin suikan taka-akseliputken paikallaan autossa ku renkaat osotti jo ihan silmämäärällä päin sitä ittiään.
Vois piruuttaan nelipyörämitata niin näkis mitä tuli tehtyä