Siis ei varmasti johdu väljistä/paskoista olka-akselin- tai pyörän laakereista? tai visuaalisesta vääristymästä? yleensä akselit banaaneja ylhäältä päin katsottuna
Huolella suoritetussa nelipyöräsuuntauksessa (siis nyt ehkä vain aurauksen säädöllä, mutta kaikki tarkistetaan!) löytyy mm. tuo asten murto-osan tarkkuudella.
Jos putki nitkahtanut keskeltä, niin voi tarkastaa silmämääräisesti langalla; sorvaa vetoakselin stefojen tilalle prikat, jotka keskittää langan justiinsa keskelle vetoakselilinjaa.
-sitten pingota esim. miggilangan akselin läpi, ja mittaat murikan reiästä että onko keskellä. ja samalla kannattaa mitata murikasta myös laakereiden keskipiste akselin tiivistyspinnasta, ja tarkistaa myös se.
Ja sitten jos prässillä tms. oijotaan, niin pistä murikka kiinni momenttiin asti, ennen kuin oikaiset. (muuten vääntyy vielä pahemmin murikan reikä ja pultit vituralleen).
Ja jos akseli on nitkahtanut olkatapin juuresta, niin taitaa olla ainut vaihtoehto hakea nelipyöräsuuntaus, ja alkaa piirtelemään sen pöytäkirjan mukaan sabluunoita....
Toki tuo renkaan pystykallistuma, varsinkin jos molemmilla puolin sama, ei ihan pienestä heitosta aiheuta juurikaan/suuria ongelmia, varsinkaan jos kyseessä maastokapine korkeilla ilmatiloilla olevilla renkailla.....
Esim. kun LC:n akseliin hitsataan SOA:ssa uudet jousipedit, niin yleensä kutistaa yläpuolta pikkuisen, siis renkaat juurikin alhaalta ulompana....