Edelleenkin kaipaisin eniten ehdotuksia hyvästä akku merkistä ja mallista.
Tuolla toisella akulla haetaan vain ja ainostaan käyttövarmuutta ettei jää maastoon niin helposti. Mulla on jo toinen akku irtonaisena takahutlarissa ja kohtuu hyvät kaapelitkin. Omalle akulle on erillinen 230v laturi "lohkiksen" pistokkeen kauttakin jopa. On joko c-tek tai c-tek kopio en muist kumman sinne laitoin.

Siinäkin on vaan sellanen puute että esim. ihan joka paikassa ei ole viellä verkkovirtaa tarjolla.
Mutta kun siinä irto akussa on vain huonoja puolia. Se pitää ensinnäkin muistaa kantaa talliin välillä lataukseen. Toisekseen on ihan vitun urpoa pitää irrolista hapolla ja energialla täytettyä muovi purkkia siellä pyörimässä.
Siellä on nyt alle vuoden ikäinen normi 100Ah akku, (joo on takuukin voimassa ei kiinosta yhtään). Idioottina ostin halvan ja nyt ei yllätä yhtään että olikin ihan paska.
Oon siis valmis laittamaan rahaakin kiinni siihen akkuun kunhan sais sitten sellaisen ettei ole taas vuoden päästä tuossa käytössä paskana.
Autossa on telkkaria, jääkaappia, perutuuskameraa, vahvaria, invertteriä yms. ja se hiton loistava webastokin.
Ajoa tulee päivässä todella vaihtelevasti. Välillä 30km ja välillä 1200km Normi vaihtelun ollessa 30km-150km.
Kuvaamani lisä akku järjestely olisi silleen fixu että sitä osaisi käyttää jos ei muuten niin puhelimen kautta neuvottuna vaikka yksikertaisempikin kaveri.
Tuossa kinnerissä kun akku tuuppaa olemaan viellä niin kyrvässä paikassa ettei sinne uskalla kaikki edes tunkea kaapelia.
Toi tieto tuosta bilsteinin erotus releestä oli tosi hyvä, kiitos!
Mun/meidän veneissä ollut aina startti ja hupi akut erotettuna toisistaan täysin. Venettä kun ei hinata käyntiin ja akut usein todella pahoissa paikoissa kaapeli starttausta ajatellen.
-sami-