Lainaus:
quote:
Parahin KTM, kiitos subjektiivisista näkemyksistäsi, joita haluan kuitenkin kommentoida hieman:
Olen sitä mieltä, että harrasteauto-käsite ei vaadi kojeelta vanhaa ikää. Miettikääpä muita erikoisautoja. Kommentinne vaikuttaa vahvasti siltä, että harrastatte itse vanhempia generaatioita, mikä ohjaa näkymästänne pitkälti. Halusin harrasteauton, jota on helppo rakentaa moottorin, jarrujen, jousituksen osalta ja mm. DVD/TV-audion osalta. Vaihtoehdot olivat pitkälti C3 tai C4. C5sta ei voi rakentaa oikeastaan olenkaan, koska muutokset vaativat tyyppihyväksynnän Suomessa, ja amerikkalaiseen autoon niitä on harvoja. C4 tarjoaa alustan rakentelulle, joka ei helposti rajoitu lakiin, samoin C3nen.
"Corvetten arvo on hiukan ongelmallinen asia. Autot ovat monesti myyjän mielestä harvinaisia ja arvokkaita ja ostaja taas joko tinkii kuin eläin tai koettaa vähätellä arvoa. Tämä ilmiö toistuu ns. tavallisemmissa versioissa, mutta sitten harvinaisuuksien kohdalla yleensä ostaja ja myyjä molemmat tajuavat mistä oikeasti on kyse."
Täysin samaa mieltä. Muutamien kommentit parin Vette-harrasteauton ylihinnoittelusta johtuu tietysti siitä, ettei heillä ole varaa harrastaa kuin perusyksilöitä.
Halusin kommentoida myös tuota tehoasiaa. Noin 4500 eurolla TPI-moottorista saa yli C6 tehon.
Ajettavuutta ajatellen väitteet C4sen ajo-ominaisuuksien paranemisesta jäykistämällä vain iskareita on täysin lapsellinen. Se vaatii myös muita muunnoksia, etenkin vääntöjäykkyyden lisäämiseksi, mutta on täysin mahdollinen edullisestikin.
Note! This message was posted anonymously!
|
Kuten varoitin, mielipiteeni oli täysin henkilökohtainen ja ei missään nimessä pyrkimys absoluuttiseen totuuteen.
Jälleen oiken, harrastukseni on jumitunut vanhoihin yksinkertaisiin malleihin (C2-C3). Minua henkilökohtaisesti hirvittää ajatus ostaa nipuittain antureita, muuta kallista elektroniikkaa ja katalysaattoreita. Pysyn siksi autoissa, joita on oikeasti helppo rakentaa. Tämä taas aiheuttaa joitakin kompromisseja äärimmäisen suorituskyvyn etsimisessä. Toisaalta ns. heppoisemmalla antiikkitekniikalla hyvin hoidettuna pärjää suurimassa osassa yleisellä tiellä vastaan tulevissa tilanteissa = suorituskyky joka suhteessa riittävä. DVD/TV/Audio ei ole "my cup of tea", tämä homma kiinnostaa enemän kotona kuin autossa. Toki en tuomitse siististi tehtyjä kyseisiä muutoksia.
Kyllä valitetavasti välillä on joidenkin yksilöiden kohdalla selkeää ylihinnoittelua. Autoa kehutaan hyväksi ja hinta on sen mukainen, mutta sitten todellisuudessa myytävänä on lähinnä omin voimin liikkuva monesti puutteellinen projekti.
Toisaalta mielenkiintoisin idea olisi yhdistää vanha koppa ja uusi tekniikka. Näin saisi parhaat puolet, eli nykytekniikan ja omaa silmää miellyttävän klassisen ulkonäön. Tästä ideasta löytyy ainakin yksi erinomainen musta esimerkki Suomessa ja kuulemma toinen on valmistumassa.