Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 25.07.2004, 09:29
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mitä se varren taivutus auttaa alaspäin sojottamiseen? Sektorivarren pään ja pyörän navassa olevan varren pään (eli ohjausvarren päiden) välinen kulma ratkaisee, ei se mitään auta vaikka noiden kahden pisteen välissä oleva tanko olis taivuteltu tuplaässälle. Mutkista tanko vaan heikkenee, päissä olevat pallot saa taivuttelulla tietty parempaan asentoon, jos suoralla tangolla ei liikevara riitä. Ohjausvarsien taivuttelu ei noin yleesä ole kovin suotavaa, katsastuksessakin saattaa tulla "jotain sanomista".

"Oho, ei enää käännykään kunnolla toiseen suuntaan"... :-) Entäs jos sektorivarttakin taivuttaa kompensoimaan lyhyemmän ohjausvarren aiheuttamaa ongelmaa? :-)

Kuulostaa myös sille että riipukkeita on jatkettu miehekkäästi, mites leimalla käynti, alustaa saa nostaa max. 3", kuoleentuneiden jousien kompensointi -selitus vois auttaa, mutta kymmenellä sentillä jatketut riipukkeet voi olla jo hauskat ajaakin?

Sulla on vissiin aika mielenkiintoinen viritys, saatko kuvia näkösälle?

-Paavo

Vastaa lainaten