Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi
Minä olen etsinyt nyt xj:ssä paikkaa mistä vesi tuli kesällä apparin jalkatilaan. Oli typerää kun ajoon lähtiessä sai oikeasti mättää autosta kauhalla vettä pois, ihankuin ois vanhalla puuveneellä ollu liikkeellä.
Olen haulla ja netistä muutenkin ettiny juttuja ja tarkistellu sitä mukaan kun oon vihjeitä löytänyt. mut en usko vielä löytäneeni. Eli oon poistanu ne listat tuulilasin ympäriltä, oli muuten paljon mutaa. tarkistin ne valuma aukot ilman otto jutskasta siitä lasin alta,oli puhtaat. oven johtojen läpimeno kumi, sekin ehjä. Ainoa paikka mikä epäilyttää on tuulilasin alareuna, jossa ilmiselvästi huono liimaus, mutta sittenhän veden pitäs nousta ylämäkeen, ja noin isomäärä mitä sinne lattialle kertyi, epätodennäköistä. Jotenkinsa omituinen juttu.
|
Omassa tulee vähän vettä oven tiivistettä pitkin. Eli valuu ilmesesti A-pilarin tienoilla ulkopuolelta tiivisteen uraan kun siinä oleva muovilista on huonossa hapessa ja sitten oven alareunassa valuu sieltä urasta sisäpuolelle. Kuulostaa uskomattomalta, mutta noro on todettu monta kertaa samasta paikasta sateen jälkeen... Mutta ei tuolta nyt niin paljoa vettä tule että äyskäriä tarvitsisi!
Enemmän tuli sieltä tuulettimen moottorin ympäriltä kun tiiviste oli huonosti paikallaan, sikamassalla siitä selvittiin.