Sonyllä näyttää olevan kova tahti noitten IP sertifikoitujen puhelinten kans. Tulossa on isompaa ja nopeempaa konetta, nimeltään Xperia Z
http://mobiili.fi/2013/01/08/sony-ju...ksi-xperia-zl/ .
Itellä siis tuo Acro S nyt ollut kolmatta kk. käytössä. Emännän tytöllä Xperia Go. Acrosta huomasin sen että ekan 2vko jälkeen valmiusaika kasvoi! En tiiä optimoiko akun käyttöä softalla vai tuleeko kapasiteetti käyttöön kokonaisuudessaan vasta sitten. Lataava autoteline olis kiva, siis sellainen johon ei tarvi erikseen näprätä tota usbia ja luukkua auki. Iloisena yllätyksena myös Andrizic karttasoftassa voi valita suomalaiset maastokartat pohjalle. Kokeilussa oli jo pari maksullista versioita, mutta kun ne ei tietenkään tukeneet mm. ozin wp tietoja ym.
Xperia go:ta ei ole vielä päivitetty ICS versioon. KAveri kyllä oli sen tehnyt omalleen ja sanoi että toimi ihan ok. Tuolla kännyfoorumin puolella ainakin ekoilla päivittäjilla oli ongelmaa kun alkoi puhelin tahmaamaan. Siihen kait oli ratkaisuna ennen päivitystä tehdasasetusten palautus ja puhelin tyhjennys. Sit päivityksen jälkeen varmuuskopion ajo sisään.
3kk käytön jälkeen omassa alkaa näytössä näkymään naarmuja! Siinä on jonkilainen tehdasasennettu suojakalvo joka naarmuuntuu. En ole alkanut irrottelemaan sitä vielä ja asentamaan uutta. Puhelin pysyy kiitettävästi päällä, 3kk aikana oon joutunu pakkosammuttamaan sen vain kaksi kertaa. Joskus tullut laskurista katottua että buutista aikaa jotain yli 100h! Sovelluksista fruitninja on muutaman kerran jumittunut ja joku muu turhanpäivänen, en edes muista mikä.
Koira kerran otti ja hyppäs käteen kun puhelin soi ja olin vastaamassa. Lens hienosti kaakelilattialle ja ilmoitti että "vain hätäpuhelut".Sim tais liikahtaa, mutta samantien uudelleen käynnistyksellä läksi päälle. Töihin mennessä, yö vuoroon unohin autoon puhelimen ja yöllä oli ollut -25 pakkasta. Aamulla oli näyttö vähän jäykkä, mutta käytettävissä.
Sonyn PC softa hakkaa mennen tullen Nokian PC suiten ja Zunen. Mulla meni 5min niin sony oli koneen kanssa yhteydessä. Emännän Lumia 800 kans tappelin yli tunnin!!! Lisäksi Airdroid -softalla ei tarvi kaapeleita, kun on samassa wlanissa.