Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni
Teräkselle tarkoitettua koneviilaa ei kannata käyttää alumiinille, vaan siihen on ihan oma työkalunsa, esim. http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...e+C-muoto/1441 . Tämä ei mene tukkoon ja lastu lentää ihan toiseen tapaan.
Ostin jokunen vuosi sitten tuollaisen Boschin teräsarjan ja en kyllä suosittele. Olen katkaissut kaksi niitä teräpidikkeitä ja yhdestä terästä on niittaukset pettäneet niin että kuppi pyörii karassaan. Hampaita on mennyt kuin joukkueelliselta jääkiekkoilijoita.  Onhan ne käteviä käyttää silloin kun toimivat. Puuilon Magnumeista puolestaan on hyviä kokemuksia halvasta hinnasta huolimatta.
Onko kellään muulla ollut ongelmia teräpidikkeen kestojen kanssa? Hankala paikka on kun pitää esim putkeen tehdä "notchaus" niin että kuppiterä ottaa kiinni aluksi vain yhdeltä laidalta. Tälläisissä tilanteissa olen vääntänyt useamman pidikkeet mutkalle, jonka jälkeen poraaminen onkin taas ihan epätarkkaa jos edes onnistuu. Näihin tilanteisiin olen todennut parhaaksi menetelmäksi törkeillä ylikierroksilla (n. 1000 rpm) ajaminen. Vielä hankalammaksi menee jos muoto on sellainen että keskitysterää ei voi käyttää. Tästä syystä haluaisin löytää mahdollisimman tukevan kiinnitystavan, optimaalisesti sellainen joka menisi suoraan kiinni mk3-kartioon. Vinkkejä?
|
+1 ääni noille halpis magnumeille.
Ei muuta kun sorvilla kyhäten se pidike. Kaupasta vaikka pelkkä kartio ja siihen sorvissa se pidike hitsillä kiinni ja lopuksi vaikka oikaisee sen pinnan mikä tulee sitä rasiaporaa vasten.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|