Niin noita 208 huonoja puolia on myös takakardaanin malli, joka on sellainen sisään työnnettävä. Eli liuku on jakiksen hännässä, ja se ei ole hyvä juttu ainakaan kun lähdetään korottamaan alustaa ja jos sitten vielä saadaan joustoja aikaiseksi.
Mulla ei ole enää sitäkään ongelmaa, otin Jeep Cherokeestä 208 taaemman puoliskon ja siinä on kiinteä yoke (vai miten tuo nyt pitäisi ilmaista?).
Joo siis minä en käytä siitä 208 muuta kuin tiuhentajaa ja takavetoa, siitä lähtee välikardaan np205:selle joka sitten jakaa eteen ja taakse. Jotta etukardaani pääsee takaa syöttämään etuakselille piti 208 kääntää ylösalaisin ja sen vaihteen siirtäjä piti miettiä uudestaan. Toimii Lancerin käsijarrukahvalla. Lisäksi jakolaatikon kannatuspalkki on tehty suorasta kulmaraudasta (n. 150*100*16mm) ja se korotti koko orkesteria varmaan 7-8 senttiä.
Laatikoiden korjauksista en osaa oikein neuvoa mitään, joku sanoi kerran että 208 menee planeetta paskaksi mutta tiedä sitten. 241 joka on päivitetty versio on parannettu voitelua ainakin, saattaa olla heikko lenkki 208:sessa.
Jakolaatikoita vaihtaessa täytyy tietää minkä laatikon takaa ne ovat. 70-luvulla ainakin ja tais olla aika pitkälle 80-lukua manuaalilaatikossa oli 10 poorinen akseli. Th350 ja 700 kummassakin 27 ja th400 32 pooria. Joskus 80-luvulla manuaali vaihtui myös 32 pooriseksi. Ja aina kun jakista vaihtaa joutuu taas kerran muuttelemaan kardaaneitakin, pituutta ainakin.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
|